Backgammon AI bachelor-kandidat- speciale- eller virksomhedsprojekt hos Datalogisk Institut - Københavns Universitet

Oprettet for 3 måneder siden

Google DeepMind har med Alha Zero gjort store fremskridt indenfor AI'er som spiller på et overmenneskeligt niveau. Projektet går ud på at udnytte denne nye viden på randomiseret spil som Backgammon.

Den første algoritme som kunne spille Backgammon på menneskeligt niveau blev udviklet i 1992 af Gerald Tesauro. Hans algoritme var et neuralt netværk med enkelt lag skjulte neuroner. Træningen gjorde brug af "time difference learning" som er en smart måde at lade spiltræk påvirke træningen mange iterationer frem, og på den måde drage nytte af mere information når man opdaterer vægtene i netværket. Projektet går ud på at genbesøge backgammon spillet med udgangspunkt i de nye idéer i DeepMinds Alpha Zero algorithme. (https://deepmind.com/blog/alphago-zero-learning-scratch/) Projektet skal munde ud i et analysemodul hvor brugeren kan få støtte af algoritmen til at blive en bedre backgammon spiller. Analysemodulen skal implementeres i et nyt backgammon site under udvikling. Ref: #DIKU.

Udbyderen er 
Navn: NorthBridge Technologies
Adresse: Esromgade 15, 2200 Købanhavn N
Hjemmeside: northbridgedata.com
Telefon: 29249089
E-mail: cd@northbridgedata.com

Ansøg nu
Bemærk: Når du ansøger projektopslag, er der særlige krav, der skal opfyldes, for at du kan inkludere det som en del af dit uddannelsesforløb. For nærmere information omkring godkendelseskriterierne, kontakt venligst din studievejleder ud fra følgende oversigt. Studie- og Karrierevejledning